Lowongan Kerja BATAM - 05 Maret 2012

Lowongan Kerja BATAM - 05 Maret 2012

PT. CAMERON

USA Company, the leading worldwide oil wellhead manufacturer & service is looking for skilled, talented and qualified people for the following position :

  1. CNC Programmer
  2. Manufacturing Coordinator
  3. Machinist
  4. Admin Assistant
  5. General Admin Assistant

Special Requirements:
  • Graduated min. Diploma of Mechanical/Metallurgy/Industrial Engineering (1), min. min. Senior High School, degree is advantage (2), min. min. Senior High School/technical school or equivalent (3).
  • Posses minimum 2-3 years experience in the same field & position (all).
  • Good knowledge of tooling and machining process specializing in welding industry & preferable familiar with AutoCad (1).
  • Understand CNC machining program (1).
  • Understand manufacturing system is preferable (1&2).
  • Understand production process in manufacturing industry (1&2).
  • Experience in the same assembling and CNC machining process will be more be advantage (2).
  • Able to read program, operate CNC machine and able to set up component and tooling accurately will be advantage (2).
  • Posses pleasent personality and good communciation (4).
  • Receiving good, assist all office duties as requested and general admin assistance (5).
  • General Requirements:
  • Must be able to communicate in Eglish both oral and written.
  • Proficiency using MS Office.
  • Understand ISO, HSE, Six sigma and LEAN will be more advantage.
  • Must be able to perform multitask and priorotize work flow, work independently with litle supervision and in teamwork as well & hard working.
  • Good attitude & judgement, integrity, discretion, initiative and positive thinking.

If you meet the above requirements, please send your complete application, enclose with necessary documents, recent photograph and state position on the envelope or email title within 2 weeks after this advertisement to:

HRD Department
PT. CAMERON SYSTEMS
Jl. Tenggiri Kav. 21 Batu Ampar
Batam - Indonesia
Email : HRD.Batam@c-a-m.com
Max.500KB per job application with pdf, MS Word and Jpg Format.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

TAKADELI

Berdiri sejak tahun 2003 di Batam dan telah menjadi pemain utama dalam industry cake di Batam. Dalam perkembangannya, TAKAdeli telah mempunyai 4 outlet di Batam, 1 di Pekanbaru, 1 di Ambon dan tahun 2010 ini membuka outlet sekaligus kantor pusat di Menteng, Jakarta.

Membutuhkan:
  1. Marketing
  2. Design Graphic
  3. Supervisor Accounting
  4. Supervisor HRD
  5. Supervisor Toko (Khusus Batu Aji)
  6. Waiters
  7. Helper Produksi

Syarat:
  • Pria/Wanita.
  • Min D3 (1,2,3,4,5).
  • Min SMU (6,7).
  • Memiliki pengalaman dibidangnya minimal 1 tahun.
  • Memiliki database, inovasi tinggi interpersonal skill yang baik (1).
  • Menguasai coreldraw & photoshop (2).
  • Menguasai dasar-dasar dan system akuntansi (3).
  • Dapat membuat laoran keuangan (3).
  • Menguasai MS Office Word, Excel (1,2,3,4,5).
  • Mengerti perpajakan (4).
  • Memiliki kemampuan korespondensi dan komunikasi yang baik (1,2,3,4,5).
  • Memiliki jiwa kepemimpinan (1,3,4,5).
  • Berpenampilan menarik.
  • Dapat bekerja dibawah tekanan.
  • Dapat bekerja dalam team, jujur dan bertanggung jawab.

Lamaran dikirim ke:
TAKADELI CAKE BOUTIQUE
Komp. Ruko Palm Spring
Blok B1 No.5
Batam Center

-------------------------------------------------------------------------------------------------

ADIRA FINANCE

adalah perusahaan pembiayaan otomotif terbesar dengan 214 kantor cabang diseluruh wilayah Indonesia. Dengan perkembangan yang agresif, kami membutuhkan tenaga-tenaga profesional untuk bergabung bersama kami:

  • Credit Marketing Office (CMO)

Melakukan pendekatan ke dealer, mendapatkan order dari dealer, melakukan survey kelayakan konsumen, membuat laporan survey, menginformasikan keputusan hasil survey, melakukan tugas survey atas produk-produk NDS, bekerjasama dengan institusi/lembaga/kelompok organisasi masyarakat dan melakukan penjualan produk-produk yang dikelola NDS terhadap calon Debitur (Existing Customer, Ex-Customer maupun umum) untuk kondisi tertentu.

  • Customer Relation Officer (CRO)

Melakukan penagihan kepada nasabah, survey kepada nasabah, melakukan follow up pembayaran nasabah dan memastikan pembayaran nasabah sudah terinput ke sistem dan bertanggung jawab atas terlaksananya kegiatan penagihan keterlambatan pembayaran secara tepat waktu.

  • Collector (ARO)

Kualifikasi untuk SMO, CRO dan ARO: Pria, usia maksimal 30 tahun, min D3/S1, IPK min 2,75 segala jurusan. Fresh graduate/berpengalaman min 1 tahun di Bank/perusahaan finance, memiliki kendaraan sendiri dan SIM C, memiliki integritas yang baik, komunikatif, inisiatif, teliti, jujur, ulet, rajin, melampirkan surat keterangan sehat dari rumah sakit/dokter.

  • Administrasi

Bertanggung jawab dalam proses administrasi, membuat report yang dibutuhkan oleh cabang dan penginputan data.

Kualifikasi untuk Administrasi:

Pria/Wanita, usia maksimal 27 tahun, minimal D3/S1, IPK min 2,75 segala jurusan, fresh graduate/berpengalaman min 1 tahun di Bank/Perusahaan finance, memiliki integritas yang baik, komunikatif, inisiatif, teliti, jujur, ulet, rajin dan berpenampilan menarik.

Fasilitas yang akan didapatkan adalah:
  • Gaji pokok,
  • Insentif,
  • bantuan operasional,
  • asuransi kecelakaan kerja dan jenjang karir.

Kirimkan surat lamaran dengan mencantumkan nomor telepon, kode posisi yang diminati di sudut kiri amplop dilengkapi dengan daftar riwayat hidup, pas poto 4X6, copy KTP, copy ijazah dan dokumen pendukung lainnya dalam waktu 2 (dua) minggu sejak dimuatnya iklan ini ke:

PT. ADIRA DINAMIKA MULTIFINANCE, Tbk
Komp. Bintang Mas Blok C No.3A
Sei Panas - Batam

-------------------------------------------------------------------------------------------------

PT. SAMUDERA INDONESIA


1. Finance & Accounting
  • Min D3 computer accounting.
  • Bahasa Inggris pasif.
  • Mengerti laporan keuangan (neraca,L/R).
  • Teliti, jujur dan bertanggung jawab.

2. Marketing Export/Import Container
  • Min D3 segala jurusan.
  • Bisa berbahasa Inggirs written & oral.
  • Komunikatif dan kreatif.

3. Customs Clearance Vessel
  • Min D3 pelayaran niaga.
  • Dapat bekerjasama dalam team.
  • Pekerja keras & bertanggung jawab.
  • Diutamakan berpengalaman.

4. Customs Clearance
  • Mempunyai PPJK.
  • Mengerti perizinan di bea cukai.
  • Berpengalaman min 1 tahun.

Lamaran dikirim ke alamat:
PT. SAMUDERA INDONESIA, Tbk
Komp. Jodoh Square Blok C No.35
Sei Jodoh - Batam

-------------------------------------------------------------------------------------------------

SEKOLAH BINA NUSANTARA

Sebuah sekolah yang sedang beerkembang pesat di Batam, memberikan peluang untuk berkarir dengan klasifikasi sebagai berikut:
  1. Guru PG/TK
  2. Guru SD
  3. Guru Komputer
  4. Guru Biologi/TK
  5. Guru Kimia
  6. Guru Fisika
  7. Guru Matematika
  8. Guru Geografi/TK
  9. Guru Marketing
  10. Guru Bahasa Indonesia
  11. Guru Mandarin
  12. Tata Usaha
  13. Staff Keuangan
  14. Staff Marketing
Dengan persyaratan sebagai berikut:
  • Pendidikan PGTK (1).
  • Pendidikan S1 atau memiliki Akta 4 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11).
  • Pendidikan S1 sekretaris/administrasi (12).
  • Pendidikan SMA/SMK Akuntansi (13).
  • Pendidikan D3/S1 ekonomi, psikologi (14).
  • Fresh graduate atau memiliki pengalaman mengajar minimal 1 tahun (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11).
  • Bisa mengajar dengan bilingual English-Indonesia (1,2,3,4,5,6,7,8,9).
  • Mengerti surat menyurat dan ketatausahaan sekolah (12).
  • Bisa berbahasa Inggris aktif dan pasif (12,13,14).
  • Memiliki pengalaman marketing minimal 1 tahun di dunia pendidikan (14).
  • Disiplin, ulet, sopan dan bertanggung jawab.
  • Laki-laki/perempuan.

Kirimkan lamaran beserta CV, ijazah, dokumen pendukung & pas poto ke:

PO BOX 1212
Batam Center 29451
atau email: hrdplus2012@yahoo.com

-------------------------------------------------------------------------------------------------

PT. INFINEON

WE CHANGE THE WORLD by making people more independent of time, space, and limitations. We ask questions. Through our innovative semiconductor and system solutions we address three central challenges to modern society: energy efficiency, communications and security. About 25,000 Infineon team members worldwide cooperate to turn ideas into answers of the future:

Technicians (Code: Tech 1203)

The Job:
  • Perform set up and repair equipment.
  • Perform machine conversion, calibration, troubleshooting.
  • Minimize unscheduled downtime.
  • Requirements:
  • D3/D4 in Electronics, Telecomunication, Mechatronics.
  • Quick learner.

Supervisor (Code: Spv 1203)

The Job:
  • Manage people at production area.
  • Achieve company goal.
  • Requirements:
  • Min D3.
  • Able to lead a group of operators to meet company goal.

Network Engineer (Code: NE 1203)

The Job:
  • Plan, manage and setup Network and voice devices (all network equipment include video conference, all NV cable and follow IFX standard).
  • Provide day to day network services, monitor availability and utilization of network and voice.
  • Maintain inventory of network asser.
  • Fulfill and resolved all NV incident and service request within SLA (onsite support is required during critical incident).
  • Liaise with regional team support and standardization.
  • Maintain 5S network cabling and network switch room.
  • 24/7 on site support.

Requirements:
  • Bachelor's or higher degree in computer science or IT related field.
  • Minimum 3 years of hands-on relevant experience in networking troubleshooting and operational support, implementation and administration.
  • Ability to support analoh/ip phone, network and communications.
  • Experience in troubleshooting LAN/WAN technology, to including routing, VPN technology & switching (VLAN).
  • Preference given to candidate who has experience in either of the following: CISCO (CCNA), AMP, Siemens/HiPath IP Telephony.
  • To Apply:
  • If you are a highly motivated team player and a professional with a passion for excellence. You will discover your niche in our exciting and established organization.

Please send your application & CV (put the Code as Subject of your email) mention your current and expected salary, address & HP number within 2 weeks to:

The Human Resources
PT. INFINEON TECHNOLOGIES BATAM
Jl. Beringin Lot. 317 BIP Mukakuning Batam, 29433
email: recruitment.batam@infineon.com
We regret that only short listed candidates will be notified.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

PT. VOLEX

Is the world's leading independent producer of electronic and fiber optic cable assemblies and electrical power cord. We have world wide factory Europe, USA and Asia with sales USD 405 million/year. Base in Batam seeking candidates for position :
  1. Engineer (code: E, 5 person)
  2. Engineering Sample (code: ES, 3 person)
  3. Technicain Injection Moulding (code: TIM, 10 person)
  4. Production Material Planner (code: PMP, 3 person)
  5. Planning Clerk (code: PLC, 1 person)
  6. QA Engineer (code: QE, 1 person)
  7. In Process QA (code: IPQA, 5 person)
  8. Production Supervisor (code: PS, 4 person)
  9. Production Leader (code: PL, 16 person)
  10. Production Clerk (code: PDC, 3 person)
  11. Buyer (code: BY, 5 person)
  12. Senior Buyer (code: SBY, 5 person)
  13. Shipping Assistant (code: SHAS, 2 person)
  14. Sales Coordinator (code: SC, 3 person)

Job Function:
  • E: Process improvement, line design, defect analysis, WI, process flow chart, PFMEA, pilot run, CPK study.
  • ES: To provide sample according to customer requirement, process design, step by step process determination, process control, product verification and evaluation.
  • TIM: Setting, adjust, toubleshoot of moulding, experience for machine crimping and electrical setting.
  • PMP: Create and update MPS, review daily production output, raw material expediting and requirement, inventory and shop order control, product review, order co-ordinator.
  • PLC: General administration duties.
  • QE: Maintain in process and outgoing quality control, provide customer service relating to quality.
  • IPQA: Understand about in process and out going quality.
  • PS: Person in charge for daily operation to maintain production output, delivery, quality and production efficiency. Direct reporting to production manager for production KPI.
  • PL: Assist supervisor to lead a group production operators to meet production parameter, quality on time delivery, productivity, safety and 5S, check the compliance to requirements standard; SOP, WI, Quality plan, standardized work, etc.
  • PDC: Data entry, filling document.
  • BY: Issued PO and follow up on the commitment date from supplier able to communicate closely with supplier (pull in, ush out and cancellation) and result oriented regarding delivery, related issue (eg. shipment pre-alert, delivery delinquency) problem solving on related issue with shipment from supplier (eg. shipment discrepancy, problematic shipping doc's). Attend to suppler quality issue.
  • SBY: Responsible for on time PO# release, confirm delivery date and quantity in schedule line identity critical material and supplier and work closely to meet requirement. Ensure purchasing data and vendor are completed & maintained. Address and resolved situation such as supply chain shortage, allocation, alternate source of supply. Able to communicate effectively with such suppliers and cross department.
  • SHAS: Follow up incoming shipment/Export shipment, preparing shipping document.
  • SC: Create and maintain all customer filling system, order processing mailing and filling document.

Requirement:

  • Female/Male, 20-30 years old (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,1,12,13,14).
  • Senior High School, diploma (2,5,7,9,10).
  • Diploma, university (1,2,3,4,6,8,11,12,13,14).
  • Diploma mechanical, electrcial or industrial engineering (1,2,3,6).
  • Experience 1-2 years in the same function (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14).
  • Able to communicate in English (spoken and written, 1,2,3,4,6,11,12,13,14).
  • Passive in English (5,7,8,10).
  • Computer literate MS. Excel, word, power point (all function).
  • Able to work independently, hard working, discipline (1,2,3,4,5,6,11,12,13,14).

Important notice:

  • Above position require strong interpersonal and communication skills, fluency in written and spoken English. We offer a competitive remuneration package.

If you are confident that you meet our requirements, please forward your application with complete CV, recent photo, expected salary, indicating the job position and please submit your resume before 15 March 2012 to:

Human Resources Manager
PT. VOLEX INDONESIA
Sekupang Industrial Park
Batam - 29422
Telp: 0778-322489
Fax: 0778-322955
Email: rima_melati@volex.com ; sri_widya@volex.com

-------------------------------------------------------------------------------------------------

PT. Parazelsus Indonesia

PT. Parazelsus Indonesia adalah perusahaan distribusi farmasi yang berdiri pada tahun 2008. Perusahaan ini memiliki cabang – cabang yang tersebar di seluruh Indonesia dan merupakan salah satu perusahaan distribusi terbesar yang bertaraf Internasional.
Parazelsus Indonesia saat ini sedang membutuhkan karyawan untuk mengisi posisi:

Medical Representative-Johnson & Johnson Medical Indonesia (Area Batam)

Persyaratan:
  • Pira/Wanita umur max 30 tahun.
  • Pendidikan minimal D3, Universitas tekermuka.
  • Pengalaman minimal 1 tahun sebagai medical representative dibidang farmasi/alat-alat kesehatan.
  • Dapat mengendarai motor dan mempunyai SIM C.
  • Diutamakan bisa berbahasa Inggris aktif.
  • Mampu bekerja dibawah tekanan.
  • Mampu mengoperasikan komputer (word, excel, powerpoint).
  • Memiliki kemampuan menjual yang baik.
  • Mampu membina hubungan yang baik dengan pelanggan.

Jika anda termasuk dalam kualifikasi tersebut, mohon kirimkan CV anda paling lambat 1 minggu setelah iklan ini ditayangkan kepada:

HR Development
PT. PARAZELSUS INDONESIA
Menara Jamsostek 22nd Floor
Jl. Jend. Gatot Subroto No. 38, Jakarta
atau email ke: recruitment@parazelsus.co.id

-------------------------------------------------------------------------------------------------

NATASHA SKIN CARE

Pusat perawatan kecantikan wajah Natasha Skin Care membutuhkan karyawan untuk ditempatkan di Salatiga dengan posisi sebagai:

Kepala Cabang
  • Pria/Wanita usia maksimal 35 tahun.
  • Pendidikan minimal S1.
  • Berpengalaman dibidang manejerial min 1 tahun.
  • Bersedia ditempatkan diseluruh cabang Natasha Skin Care.
  • Beauty Therapyst
  • Wanita penampilan menarik tidak berkacamata.
  • Pendidikan min SMA/SMK jurusan kecantikan/SPK, akademi fisioterapi.
  • Umur maksimal 30 tahun, tinggi 155cm.

Lamaran dan CV diterima selambat-lambatnya 10 hari setelah iklan ini diterbitkan. Kirim ke:

HRD
NATASHA SKIN CARE
Graha Natahsa, Jl. Kaliurang km.5 no. 53
Yogyakarta

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Prestige Aesthetic Clinic

Prestige Aesthetic Clinic menyajikan konsep Holistik Skin & Body Health yang komprehensif. Konsep holistik akan sangat memperhatikan keunikan penampilan pribadi setiap pelanggan yang memiliki ciri khas yang unik, sehingga penyempurnaan penampilan sorang pelanggan akan berbeda dengan pelanggan yang lain:

Cashier

Syarat:
  • Wanita, usia 20-27 tahun.
  • Pendidikan mininal SMA/sederajat.
  • Kulit wajah & tubuh sehat.
  • Bisa berbahasa Mandarin.
  • Dapat mengoperasikan Komputer.

Kirimkan surat lamaran lengkap ke:

PRESTIGE AESTHETIC CLINIC
Komp. Ruko Kota Mas
Blok A2 No. 1-2-3 Batam

-------------------------------------------------------------------------------------------------

PT. PANIN SEKURITAS, Tbk

Kami Membuka Kesempatan Karir Bagi Para Profesional Muda Yang Dinamis Untuk Berkembang Bersama Kami:
  1. Team Leader Marketing
  2. Marketing Executive
  3. Administration Officer

Dengan syarat:
  • Serius dan mau bekerja keras.
  • Berpengalaman dibidang marketing (unutk posisi 1 dan 2).
  • Berpengalaman sebagai team leader (untuk posisi 1).
  • Usia maksimum 30 tahun.
  • Benefit yang diterima: Gaji Pokok dan tunjangan lain-lain.

Kirim lamaran anda selambat-lambatnya hari selasa tanggal 6 Maret 2012 ke:

PT. PANIN SEKURITAS, Tbk
Komplek Lumbung Rejeki H No.13
Nagoya - Batam
Telephone: 0778-459222
email: batam@pans.co.id




Artikel Terkait:

Tips Menghindari Penipuan Berkedok Asuransi

Pemilik (Cadangan) Emas Terbesar Dunia, Indonesia Di nomor 37

Mengintip Tips Perjalanan Para Eksekutif Bisnis

Blue Ocean Strategy

Tips Membeli Emas Batangan, Emas Perhiasan & Emas Putih

Sales People: Amatir VS Professional

7 Kesalahan Terbesar dalam Marketing

Keterampilan Dasar Sales: Sudahkah Anda Miliki?

10 Konsep Marketing untuk Usaha Kecil

Peluang Usaha di Tahun 2010 yang Bakal Exis

8 Point Sederhana untuk Merebut Peluang Bisnis

9 Langkah Sukses Entrepreneur

10 Cara Efektif Mengurangi Hutang-Hutang Anda

Wanita-Wanita Berpengaruh dalam Bisnis

Kiat Sukses Usaha Waralaba

Bagaimana Mendanai Usaha?

Mengapa Hanya Sedikit Orang yang Sukses ?

Investasi di Bisnis Online, Kenapa Tidak?

Tak Takut Kaya, Tak Takut Miskin

Membuat Pelanggan Senang Berbelanja di Toko Anda

Tips Meningkatkan Pendapatan Adsense

Kunci Menuju Great Customer Service

Menciptakan Service Excellence Untuk Layanan Online

4 Kunci Utama dalam Melayani Pelanggan

Mengenali Faktor-faktor Kepuasan Pelanggan

Cara Memasarkan Produk Bisnis Online

Tips Bisnis Online Pemula :)

Tips Memulai Usaha Makanan

Tips Membangun Bisnis Cafe

Karakteristik Pengusaha Sukses

7 Tips Menjalankan Peluang Usaha Rumahan

Sukses Mengelola Wirausaha/Bisnis Online

Tips Cerdas dan Aman Memilih Asuransi

Tips Ampuh Menghapus Hutang Kartu Kredit

Tips Cerdas Menjadi Seorang Jutawan

5 Aspek Kesuksesan

5 Hukum Investasi Sepanjang Masa

Usaha Dengan Modal di Bawah 1 Juta

Pilih Investasi yang Menguntungkan

Inilah Siklus Karir Anda

4 Modal Menjadi Entrepreneur (Ternyata Bukan Uang)

Bagaimana Menjadi Komunikasi Yang Handal

Bodoh VS Pintar ala Bob Sadino

Contoh Usaha Mandiri

Apakah Mimpi Anda di Dalam Hidupmu?

How To Start a Business

Pilih Cara Mana Menerjuni Dunia Bisnis?

Memulai Usaha Sendiri

Cara Mem-Franchise-kan Usaha Anda